Menu

Wycieczka klasy VI do Tarnowa.

Klasa VI, wraz z wychowawczynią, była na wycieczce w Tarnowie.
  Uczestnicy wyjazdu zwiedzili tarnowski Stary Rynek, katedrę, ratusz, uczestniczyli
również w ciekwych lekcjach muzealnych.

Po raz kolejny wybraliśmy się z naszą panią Jadwigą Kawką do Tarnowa, ale nie do teatru, lecz na lekcje muzealne. Na pierwszej lekcji „Nie szata zdobi człowieka” pani przewodnik opowiadała o dawnym życiu szlachty, a potem przebieraliśmy się w różne, bogato zdobione stroje szlacheckie. Następnie odwiedziliśmy kolejne sale z obrazami, porcelaną i srebrem. Wchodziliśmy również po bardzo, baaaardzo ciekawych schodach, które prowadziły na wieżę, z niej było widać piękna panoramę Tarnowa. Kolejne zajęcia dotyczyły dawnych zawodów. Dowiedzieliśmy się jak się nazywali dawni rzemieślnicy, jakich narzędzi używali i co wytwarzali. Tam też własnoręcznie robiliśmy gwoździe i … beczki. Był też czas na odpoczynek i małe co nieco w stylowej „Karczmie Rycerskiej”.  Był jeszcze czas na spacer po tarnowskim rynku i karmienie gołębi, które reagowały na komendę „taś … taś …”. Wszystkim ta wycieczka bardzo się podobała !

Karolina S.

Byliśmy w Ratuszu w Tarnowie. Tam widzieliśmy kolekcje broni: miecze, szable, muszkiety, kusze.  Następnie obejrzeliśmy największą w Polsce wystawę portretów sarmackich. W drugim oddziale muzeum robiliśmy własnoręcznie gwoździe i beczki.

Jarek

W jednej z sal ratusza, były obrazy – portrety, które  sprawiały wrażenie, że namalowane tam postacie patrzą cały czas na zwiedzających .Przebieraliśmy się w dawne kostiumy, robiliśmy gwoździe i beczki. „Swoje” gwoździe zabraliśmy do domu na pamiątkę. To był udany dzień!

Karolina Teresa Z.

Przebieraliśmy się za dawnych szlachciców. Potem pan opowiadał o dawnych rzemieślnikach; kowalach, szewcach, bednarzach. Dowiedzieliśmy się do czego służy „dziad” Robiliśmy samodzielnie gwoździe i beczki. Zabraliśmy do domu magnesy z portretem sarmackim i wykonane przez nas gwoździe.