Menu

 

 

KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ - w każdej klasie

W ramach rządowego programu "Książki naszych marzeń",

w każdej klasie odbywały się- od listopada do marca- 

zajęcia i różne ciekawe działania promujace książki i czytelnictwo. 

Wszyscy wychowawcy, wraz ze swoimi wychowankami, wykonywali ciekawe zadania, twórcze pomysły o książkach i czytelnictwie. Oto niektóre z nich:

 KLASA  I

Realizując założenia projektu uczniowie:

- poznali kolejne stolice Polski na przestrzeni dziejów naszej Ojczyzny i ich położenie na mapie Polski;

- poznali najważniejsze zabytki tych miast;

- tworzyli historyjkę obrazkową do poznanej legendy;

- wykonali kukiełki do inscenizacji legendy;

- malowali farbami obrazy  najważniejszych wydarzeń w legendzie;

- opowiadali poznane legendy z wykorzystaniem wykonanych prac plastyczno- technicznych;

- rozmawiali na temat dobrych zachowań bohaterów tj. odwaga dzielność, pomysłowość, zaradność;

- nabyli przekonania, że problemy można rozwiązywać bez użycia siły.

 

KLASA II

Realizując założenia  projektu uczniowie:

- utrwalili wiadomości o kolejnych stolicach Polski na przestrzeni dziejów naszej Ojczyzny i ich położenia na mapie Polski;

- poznali najważniejsze zabytki Krakowa na ilustracjach , kartach pocztowych i w zasobach Internetowych;

- poznali melodię hejnału mariackiego;

- wzbogacili wiedzę nt tradycji krakowskich związanych

z Lajkonikiem;

- wykonali kukiełki do inscenizacji legendy;

- malowali farbami Orszak Lajkonika;

- rozmawiali nt odwagi, męstwa i dzielności bohaterów poznanych legend jako ważnych cech człowieka.

KLASA III

W klasie III zorganizowany został kącik książki , wzbogacany o nowe książki z projektu „Książki naszych marzeń”.  W każdy czwartek odbywało się wspólne czytanie książek tych z kącika książki i tych przyniesionych do szkoły przez dzieci. Uczniowie wykonywali ilustracje do przeczytanych książek, a prezentacja tych ilustracji odbywała się na klasowej gazetce ściennej. Odbyła się zabawa w teatr- dzieci odgrywały ważne role „Zgadnij co to za bohater książki”. Zorganizowany został konkurs recytatorski „Klasa III lubi wiersze”. W wyniku tego konkursu na wyróżnienie zasługują: Działo Wiktoria - wiersz pt. „Wiersz o przyjaźni”, Grzech Gabriela -wiersz pt. „Gucio”, Michał Machnik wiersz pt. „Tańcowały dwa Michały”,  Maroń Mateusz wiersz pt. „Okulary”, Węglarz Faustyna wiersz pt. „Koziołeczek”, Zawierucha Emilia wiersz pt. „Gucio”.

 

KLASA IV

W ramach projektu:

- zorganizowano kącik czytelniczy (wystawę książek)

- zorganizowano akcję głośnego czytania na godzinach wychowawczych
w każdy piątek

- wyszukiwano wierszy na temat książek i ich klasowa prezentacja

- przygotowano różnorodnych cytatów o książkach

    - przygotowano wykład w ramach godziny wychowawczej – zaproszenie   rodziców uczniów klasy IV na lekcję

 

KLASA V

W ramach realizacji projektu wykonano następujące zadania:

  - poznanie historii książki – przygotowanie prezentacji komputerowej dotyczących historii książki;

  - zorganizowanie wystawki „Moja ulubiona książka”;

  - poznanie pracy biblioteki;

  - kwadrans „pięknego czytania”;

  - przygotowanie plakatu na temat przeczytanego fragmentu tekstu;

  - przeprowadzenie konkursu „Czy znasz te książki ?”;

  - przygotowanie scenek z ulubionych książek;

  - opracowanie książeczek dla przedszkolaków;

  - prezentacja prac uczniów (wystawa prac plastycznych - plakaty, książeczki dla przedszkolaków, prezentacje komputerowe).

 

KLASA VI

W ramach projektu uczniowie wykonywali ilustracje i okładki własnego pomysłu do wybranych książek, rozwiązywali testy czytelnicze, wyszukiwali cytaty o książkach i prezentowali efekty swojej pracy w formie prezentacji multimedialnych.

 

 

 

 

 

 

(c) Copyright 2024 zspruda.sdn.pl
Projekt i wykonanie:
StronyNaMedal.pl