KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ - w każdej klasie
W ramach rządowego programu "Książki naszych marzeń",
w każdej klasie odbywały się- od listopada do marca-
zajęcia i różne ciekawe działania promujace książki i czytelnictwo. Wszyscy wychowawcy, wraz ze swoimi wychowankami, wykonywali ciekawe zadania, twórcze pomysły o książkach i czytelnictwie. Oto niektóre z nich:
KLASA I
Realizując założenia projektu uczniowie:
- poznali kolejne stolice Polski na przestrzeni dziejów naszej Ojczyzny i ich położenie na mapie Polski;
- poznali najważniejsze zabytki tych miast;
- tworzyli historyjkę obrazkową do poznanej legendy;
- wykonali kukiełki do inscenizacji legendy;
- malowali farbami obrazy najważniejszych wydarzeń w legendzie;
- opowiadali poznane legendy z wykorzystaniem wykonanych prac plastyczno- technicznych;
- rozmawiali na temat dobrych zachowań bohaterów tj. odwaga dzielność, pomysłowość, zaradność;
- nabyli przekonania, że problemy można rozwiązywać bez użycia siły.
KLASA II
Realizując założenia projektu uczniowie:
- utrwalili wiadomości o kolejnych stolicach Polski na przestrzeni dziejów naszej Ojczyzny i ich położenia na mapie Polski;
- poznali najważniejsze zabytki Krakowa na ilustracjach , kartach pocztowych i w zasobach Internetowych;
- poznali melodię hejnału mariackiego;
- wzbogacili wiedzę nt tradycji krakowskich związanych
z Lajkonikiem;
- wykonali kukiełki do inscenizacji legendy;
- malowali farbami Orszak Lajkonika;
- rozmawiali nt odwagi, męstwa i dzielności bohaterów poznanych legend jako ważnych cech człowieka.
KLASA III
W klasie III zorganizowany został kącik książki , wzbogacany o nowe książki z projektu „Książki naszych marzeń”. W każdy czwartek odbywało się wspólne czytanie książek tych z kącika książki i tych przyniesionych do szkoły przez dzieci. Uczniowie wykonywali ilustracje do przeczytanych książek, a prezentacja tych ilustracji odbywała się na klasowej gazetce ściennej. Odbyła się zabawa w teatr- dzieci odgrywały ważne role „Zgadnij co to za bohater książki”. Zorganizowany został konkurs recytatorski „Klasa III lubi wiersze”. W wyniku tego konkursu na wyróżnienie zasługują: Działo Wiktoria - wiersz pt. „Wiersz o przyjaźni”, Grzech Gabriela -wiersz pt. „Gucio”, Michał Machnik wiersz pt. „Tańcowały dwa Michały”, Maroń Mateusz wiersz pt. „Okulary”, Węglarz Faustyna wiersz pt. „Koziołeczek”, Zawierucha Emilia wiersz pt. „Gucio”.
KLASA IV
W ramach projektu:
- zorganizowano kącik czytelniczy (wystawę książek)
- zorganizowano akcję głośnego czytania na godzinach wychowawczych w każdy piątek
- wyszukiwano wierszy na temat książek i ich klasowa prezentacja
- przygotowano różnorodnych cytatów o książkach
- przygotowano wykład w ramach godziny wychowawczej – zaproszenie rodziców uczniów klasy IV na lekcję
KLASA V
W ramach realizacji projektu wykonano następujące zadania:
- poznanie historii książki – przygotowanie prezentacji komputerowej dotyczących historii książki;
- zorganizowanie wystawki „Moja ulubiona książka”;
- poznanie pracy biblioteki;
- kwadrans „pięknego czytania”;
- przygotowanie plakatu na temat przeczytanego fragmentu tekstu;
- przeprowadzenie konkursu „Czy znasz te książki ?”;
- przygotowanie scenek z ulubionych książek;
- opracowanie książeczek dla przedszkolaków;
- prezentacja prac uczniów (wystawa prac plastycznych - plakaty, książeczki dla przedszkolaków, prezentacje komputerowe).
KLASA VI
W ramach projektu uczniowie wykonywali ilustracje i okładki własnego pomysłu do wybranych książek, rozwiązywali testy czytelnicze, wyszukiwali cytaty o książkach i prezentowali efekty swojej pracy w formie prezentacji multimedialnych.
|